Randprogrammering Jan Loman expositie

Rondom de expositie van Jan loman worden verschillende activiteiten georganiseerd. Zie het overzicht hieronder voor de activiteiten in Musuem Opsterlân. Klik hier voor de activiteiten van Historisch Beetsterzwaag.

Lezing door Bert Looper

In de periode 1960-1980 was de gemeente Opsterland bijzonder creatief en kunstzinnig. Het gebied werd ontdekt door kunstenaars uit Fryslân en uit Nederland en er kwamen verrassende nieuwe initiatieven tot stand. De kunstenaarsgroep Haudmare, Geert Duintjer, Anne Huitema en natuurlijk Jan Loman en zijn galerie in Beetsterzwaag... het zijn slechts enkele namen van een bont gezelschap van hoog artistiek niveau. In zijn lezing behandelt Bert Looper deze bijzondere periode in de geschiedenis van Opsterland met Jan Loman als uitgangspunt. Natuurlijk laat hij ook veel illustraties van de kunst uit Opsterland zien en plaatst hij deze kunst in een groter landelijk kader.Donderdag 12 september
15 minuten pauze met koffie en thee

Kosten: €10,- inclusief toegang tot de expositie en thee of koffie.

Workshop voor jong en oud

In deze mini workshop nemen we je mee langs de werken van Jan Loman die in het museum hangen. Er wordt verteld over zijn bijzondere manier van kijken en het gebruik van materiaal. We geven ook een paar opdrachten om zelf direct uit te voeren om zo jouw creativiteit verder te ontwikkelen. De workshop is geschikt voor een leeftijd tussen de 8 en 88 jaar.
Vrijdag 27 september
korte pauze met koffie, thee of limonade

Kosten: €5,- Inclusief toegang tot de expositie en thee of koffie.

Lezing door Bert Looper

Donderdag 12 september
15 minuten pauze met koffie en thee

Kosten: €10,- inclusief toegang tot de expositie en thee of koffie.

Workshop voor jong en oud

Vrijdag 27 september
korte pauze met koffie, thee of limonade

Kosten: €5,- Inclusief toegang tot de expositie en thee of koffie.

Aanmelden kan via info@museumopsterlan.nl

Contactgegevens voor de pers:

Leonie Castelein